Drumul de pe Paris pe Dorobanților e mai lung dacă s-ar respecta indicatorul „Obligatoriu dreapta” instalat la ieșirea de pe str. Paris spre 21 Dec. 1989. Șoferul trebuie să o ia spre centru, ocolește catedrala ortodoxă și face stânga pe Dorobanților. Așa că foarte mulți șoferi care au de ajuns pe Dorobanților de pe Paris o pitesc pe Pitești, economisind 5-10 minute și 4 semafoare. Cei neatenți pățesc ca și Fiatul Doblo de ieri (15 mar.) adică sunt târâți 30 metri (am măsurat eu cu pasul) de un troleu sau autobus.
„Un şofer a intrat neregulamentar de pe Paris pe 21 Decembrie, fără să se asigure.” zice Ziua de Cluj. Și unde mergea oare de s-a intersectat cu autobusul? CityNews la fel de jurnaliști: „Potrivit primelor informatii, soferul unui autoturism marca Fiat a incercat sa iasa de pe strada Paris si a fost lovit de un autobus care circula regulamentar.”
Pe 21 Decembrie este sens unic, excepție mașinile Ratuc și cele de intervenție. Singurul mod în care un autobus ar putea lovi o mașină ce intră „neregulamentar” pe 21 Dec. este dacă aceasta din urmă intenționează să intre pe Pitești, ceea ce s-a și întâmplat.
La o oră după accident am trecut din nou pe lângă intersecția 21 Dec. / Paris / Pitești și un SUV intra „neregulamentar” și evaziv pe 21 Dec. cu gândul sa o pitească mai repede spre Dorobanților. A accelerat, a frânat puțin, a continuat, iar a pus frână (fără să oprească) și când troleul ce venea a oprit de tot (fără să fie obligat) a continutat spre Pitești. La fel ca el văd zilnic. Pozele de mai jos sunt de azi (nu sunt cu SUV-ul, nici cu accidentul).
Primaria a instalat recent camere de supraveghere prin centru. De ce nu pune una omologată la intrarea pe Pitești cu vedere spre Paris, și să amendeze fiecare nene grăbit? În scurt timp ar scădea semnificativ numărul celor ce-și forțează norocul, iar șoferii Ratuc n-ar mai fi cu frica-n sân de surprizele pariziene.
(foto accident: citynews.ro)
cea mai simpla solutie, desi nu cea normala, ar fi reprogramarea semaforului, astfel incat troleele ce merg spre marasti sa aiba rosu cand cei de pe paris au verde.. dar nu mi se pare normal. vad in fiecare zi cate 4-5 ca si cei fotografiati, cand merg spre scoala. cateodata se intampla sa treaca milimetric, cand eu stau la trecere. moment in care ma gandesc la accidentul cu golful 3 de mai demult care ajunsese pe trotuar
Pentru reducerea accidentelor se pot lua in calcul doua situatii:
1 camere si amenzi;
2 reglementarea circulatiei in favoarea celor nevoiti sa faca manevra periculoasa si neregulamentara (semafor pt transportul in comun)
Transportul in comun are deja semafor, pentru cei care vin din Marasti si fac stanga pe Ploiesti.