În stația Ratuc de la Regională, sensul de mers spre Mărăști sunt două adăposturi pentru călătorii Ratuc. Acum câteva săptămâni în unul din ele a apărut o bancă: roșie, cu suport fragil de fier, care mai că se răsturna când te așezai pe ea. Grija mea a fost că mușamua cu care era acoperit buretele prea gros nu va rezista mult. Oricum, banca nu se integra deloc în peisaj, arăta ca nuca în perete. Mobilierul urban, sau de altă natură, trebui aranjat după anumite reguli estetice, vezi de exemplu consistența așezării, aspectului, culorilor etc ale mobilierului și a arhitecturii interioară a celor două malluri clujene.
Oricum, la câteva zile după constatarea prezenței inesteticei bănci am găsit-o răsturnată și tristă.
O doamnă aștepta impasibilă lângă. Ah, observați și covorul verde, o altă ofensă la simțul estetic.
La alte câteva zile banca era repusă pe picioare, iar fierul care cedase era sudat.
După alte câteva zile atât banca roșie cât și covorul verde dispăruseră.
Nedumeririle mele sunt multe, dar la urmă stau și mă întreb: cât l-a costat pe contribuabilul clujean și în buzunarul cui au intrat banii pentru montarea unei bănci fragile, inestetice, plus a covorului, apoi repararea, și în final demontarea și probabil aruncarea la fier vechi. Ca să nu zic de ce a rămas în urmă, adică tot o ofensă a simțului estetic – vezi urmele găurilor si betonul în loc de dale.
Update: se pare că banca a făcut parte dintr-un set-up publicitar al UniCredit (vezi comentarii). Unul de proastă calitate. Primăria ar trebui să ceară celor ce au montat banca să pună înapoi dale în locul betonului în care au rămas fierele de la picioarele băncii.
intuiesc ca nu l-a costat nimic, pt. ca pare a fi un set-up publicitar.
acuma explica-mi si mie 🙂
nu prea pricep cum sa fi fost o banca un set-up publicitar
si daca a fost, vaisamar de compania aceea de publicitate; sau de clientii ei
iti explic. de altfel mi se pare destul de simplu si evident si cred ca ar fi fost si pt tine daca te-ai fi uitat mai atent sau ai fi cautat niste informatii. dar in ziua de azi suntem cu totii mai repeziti. deci:
este vb de o campanie publicitara finantata de UniCredit, sponsor al UEFA CL. Ideea o consider deosebit de inspirata, insa incadrarea in peisaj, cum ai zis si tu, lasa de dorit. Set-up-ul vrea sa ilustreze un vestiar in care deasupra bancutelor sunt agatate tricurile fotbalistilor. Se creaza astfel o facilitate (poti ocupa un loc in timp ce astepti busul) de care RATuc i-a privat pe calatori.
Mai degraba cred ca banca a fost distrusa de concetatenii nostri cu un inalt simt civic si al proprietatii.
Tin minte reclama de deasupra dar nu am facut legatura cu banca.
In acest caz deplang calitatea set-up-ului. Au vrut sa faca reclama pe bani putini, au folosit materiale proaste, fara incadrare in peisaj, si au lasat in urma fierul de la bancă în beton. In locul primariei le-as cere sa puna din nou dalele. Inca un exemplu de zgarcenie la respectiva companie.