Conform Studiului Național de audiență între ianuarie 2009 și ianuarie 2010, pe primele trei locuri în preferințele românilor la ziare cu apariție zilnică (cotidiene) se situează trei tabloide.
Cotidian | Procent cititori | Număr cititori pe ediție | |
---|---|---|---|
1 | Libertatea | 15,1 | 1.350.000 |
2 | Click | 13,2 | 1.177.000 |
3 | CANCAN | 10,6 | 946.000 |
Procentul se raportează la „universul studiului” adică „persoanele ce traiesc in centre urbane, cu varsa intre 14 si 64 de ani […] și este format din 8.912.882 persoane ce locuiesc in 324 de orase sau in Bucuresti.”
„Diferenţa majoră între un [ziar] quality şi un tabloid este politica editorială (adică motivul pentru care eu, cititorul, cumpăr ziarul tău şi nu altul). Dacă pentru un tabloid accentul cade pe interesant (conflict, senzaţional, raritate/bizar, divertisment, sex), pentru un quality ar trebui să fie mai important interesul publicului (consecinţe, impact).” (ghidjurnalism.ro)
Ce rusine! Ne-am tabloidizat. Sau asa eram dintotdeauna?
Poate nu dintotdeauna. Dar topul acesta se mentine, tin minte ca si data trecuta pe primele locuri erau tot aceste cotidiene.
Ce e de rusine este ca cel ma adesea aceste cotidiene sunt mai deocheate decat revistele pentru adulti, cel putin prima pagina.