Ca parte a măsurile de austeritate pe care le va lua Grecia era planificat și renunțarea la salariile 13 și 14. Undeva într-un comentariu am citit că cele două salarii nu erau date „din burtă” ci plata pe un an este împărțită în 14 și în fiecare lună angajatul primește o parte din 14, iar restul de 2 se primesc de două ori pe an. Excelentă idee din punct de vedere al planificării bugetului!
M-am gândit să încerc să o aplic și eu începând de anul următor. Adică să cheltui într-o lună doar 12/14 din salariu iar restul să-l depun într-un cont pe care să-l lichidez de două ori pe an. Perioade bune pentru lichidare sunt cele două luni de reduceri semnificative (de ex. la malluri) de la sfârșitul iernii respectiv al verii. Cheltuielile mari ale familiei ar putea fi programate din timp pentru aceste două luni.
Pentru planificarea bugetului recomand și saitul The Simple Dollar. Ca punct de pornire se poate începe cu 31 Days to Fix Your Finances. Good luck!